Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /var/www/ehmpr.hu/inc/mysql.php on line 9

Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /var/www/ehmpr.hu/inc/mysql.php on line 9

Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /var/www/ehmpr.hu/inc/mysql.php on line 9

Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /var/www/ehmpr.hu/inc/mysql.php on line 9

Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /var/www/ehmpr.hu/inc/mysql.php on line 9
PR, kommunikáció, sajtó
Semmi nem olyan fontos egy szervezet, projekt, termék vagy szolgáltatás piacra történő bevezetésének sikeréhez, mint a hatékony kommunikáció.

PR, azaz public relations

Frissítve 2010-07-27

Public relations alatt általában azt az átfogó kommunikációs tevékenységet értjük, amely hosszú távon, gyakran közvetett eszközökön keresztül alakítja a szervezet (projekt) imidzsét és ismertségét. A PR célja nem a közvetlen értékesítés támogatás, hanem a hosszú távú bizalom és hírnév megalapozása. A PR nyíltan, hitelesen és két irányban kommunikál, így kiválóan alkalmas arra, hogy bemutassa, megértesse és elfogadtassa egy szervezet vagy projekt céljait. Hatását közvetítő médiumokon, így a sajtón, rendezvényeken,kiadványokon, tanulmányutakon, lakossági fórumokon stb. keresztül fejti ki. A PR eszköztárába tartozik a belső PR (munkatársak felé irányuló kommunikáció), a szponzoráció és a válságkommunikáció is. Sajtómunka esetében fontos jellemző, hogy nem fizetett felületen kommunikál, hanem hírértékű információt bocsát a média, a szerkesztők rendelkezésére, akik szabadon döntenek azok felhasználásáról. Nehezebben tervezhető, hitelessége viszont magasabb a fizetett hirdetésénél.
Fontosabb eszközei:

  • Grafikai arculat (logó, vállalati színvilág, névjegy, levélpapír stb., arculati kézikönyv)
  • Tájékoztató táblák (plakát, információs tábla stb.)
  • Sajtóközlemény
  • Sajtóbeszélgetés (kötetlen, kétoldalú informatív beszélgetés kisszámú újságíróval)
  • Sajtótájékoztató (újságírók ált. prezentációval és vendéglátással egybekötött tájékoztatója)
  • Sajtóinterjú (nagyobb volumenű interjú adása/szervezése egy-egy kiválasztott médiában)
  • Kiadványok (brosúrák, tájékoztató füzetek, cégprospektus stb.)
  • Tanulmányút
  • PR film
  • Szponzoráció (egy esemény támogatása, kommunikációs megjelenésért cserében)
  • Belső PR (munkatársak felé irányuló kommunikáció)
  • Válságkommunikáció



A jól megtervezett és kivitelezett kommunikáció számos lehetőséget és előnyt rejt magában.
Sokan úgy gondolják, hogy a kommunikáció egyenlő a reklámozással vagy az értékesítés ösztönzéssel. Pedig ennél jóval több!

Fontos, hogy mindig nálunk legyen a kommunikációs kezdeményezés, azaz elsősorban mi alakítsuk saját ismertségünket vagy imidzsünket.
Hatékonyabb és olcsóbb, ha eleve jól építkezünk, mintha később egy kedvezőtlen képet kell megváltoztatnunk.

A kommunikáció széles tárházzal rendelkezik. Az eszközök tervezésénél mindig az adott kommunikációs céloknak és célcsoportoknak legjobban megfelelő, leghatékonyabb eszközöket kell megtalálni és kiválasztani. A kommunikációs  eszközrendszer része többek között a public relations.
Mivel a kommunikációs munka általában hosszú távon fejti ki hatását, kampányok után szükséges az egyes elemek mérése, értékelése.
Ajánlott összegyűjteni és értékelni a rólunk szóló cikkeket. Mekkora felületen, milyen környezetben jelentek meg, üzeneteink mennyire voltak hatásosak.
A visszajelzéseket folyamatosan építsük be a további kommunikációnkba.

A jól tervezett és előkészített kommunikációs munka nagyban segítheti a projekt sikerességét. A kommunikáció végrehajtását javasolt szakemberekre, ügynökségekre - bízni. A jól működő kommunikáció egy megtérülő befektetés! Biztosak lehetünk a sikerben.

Kulcsszó: ehmpr